تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/12/24 - 00:11
کد خبر: 464537

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی» / درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه

اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی» / درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه

مرور موضوعات امروز شامل درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه و اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی» و اجرای طرح جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از سال آینده و دیگر اخبار که به بررسی آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»مرور موضوعات امروز شامل درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه و اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی» و اجرای طرح جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از سال آینده و دیگر اخبار که به بررسی آن می پردازیم.

اجرای طرح جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان از سال آینده

 افت تحصیلی عنوان کرد و افزود: افت تحصیلی اولویت یک دانشجویان ما است، در دوران پسا کرونا که دانشجویان وارد دانشگاه‌ها شدند، چالش‌های جدی برای حضور در امتحانات داشتند که با افت معدل تحصیلی و افزایش تعداد دانشجویان مشروطی مواجه بودیم، امیدواریم با اجرای طرح ملی پات طی دو ترم آتی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: اجرای طرح پات به صورت ملی به تصویب رسیده و برای جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان در سال آینده اجرا می‌شود.(جزئیات بیشتر)

درخواست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از رئیس قوه قضائیه

 انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) در نامه ای صریحا از قوه قضائیه مطالبه دارد که هرچه سریع‌تر، برنامه جامع مقابله با سقط جنین را بنویسد و با شانه خالی نکردن از آن مانع اجرای قانون نشود.

متن کامل نامه به شرح ذیل می باشد:

شما ملاحظه کنید همین سیاست جمعیّتی غربی‌ها که «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، سیاست غربی است؛ خودشان هم عمل کردند و امروز دچار مشکلند؛ دارند جایزه می‌دهند که خانواده‌ها فرزنددار بشوند؛ می‌خواهند جبران کنند عقب‌ماندگی را، فایده هم ندارد. این سیاست را، نسخه‌ی غربی را قبول کردند. ما چند سال قبل اصرار کردیم، گفتیم که موانع تولید نسل را بردارید؛ مسئولین هم قبول کردند، تصدیق کردند حرف ما را، منتها در مدیریّت‌های میانی متأسّفانه موانعی وجود دارد.۱۳۹۷/۰۱/۰۱ (جزئیات بیشتر)

(جزئیات بیشتر)اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی»

 معاونت آموزشی وزارت علوم با ابلاغ شیوه‌نامه‌ای، شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب اعضای هیات علمی به عنوان سرآمد آموزشی را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد.

در شیوه‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: این شیوه‌نامه به منظور تجلیل از سرآمد آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و با هدف تکریم، شأن و منزلت اساتید تدوین شده و بر این اساس انتخاب سرآمد آموزشی از میان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در حوزه آموزش دارای شرایط ویژه باشند در دو سطح کشوری و موسسه انجام می‌گیرد.

همچنین تدوین شیوه‌نامه مذکور در راستای اهداف قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت مصوب مجلس شورای اسلامی و با توجه به جایگاه رفیع سرآمد آموزشی در تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی انجام شده است. (جزئیات بیشتر)

امروز؛ مدارس نوبت عصر شهرستان‌های تهران ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

 اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد که امروز؛ همه مدارس نوبت عصر شهرستان‌های استان تهران دو ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

وصول باقیمانده اعتبارات تخصیصی دانشگاه علوم توانبخشی در پایان سال

دکتر سیدعلی حسینی در آخرین نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: از مذاکره با مسئولان سازمان برنامه تا رایزنی هایی که از طریق معاونت توسعه دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت، در جریان است، به سمتی پیش می رویم که با وضعیت قابل قبولی به سال جدید وارد شویم و پرداختی های همکاران را انجام بدهیم.

سرپرست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از خدمات تک تک معاونان و اعضای هیات رئیسه، تشکر کرد و افزود: از تک تک دوستان و بزرگان که سرمایه های این دانشگاه محسوب می شوند و در موفقیت دانشگاه نقش داشتند، بویژه از دوست و برادرم جناب دکتر خانکه که بیشتر زحمات مدیریت دانشگاه در سالجاری را به دوش کشیدند، قدردانی می کنم.(جزئیات بیشتر)

ایجاد سازو کار انگیزشی برای کنش‌گری مؤثر دانشگاهیان در حوزه فرهنگ

 محمدمهدی ذوالفقار زاده در نشست با فعالان کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های تهران گفت: امروزه امر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پشت درهای بسته امکان پذیر نیست و باید همه ذینفعان در این امر مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهی باید همه ارکان دانشگاه مشارکت کنند، افزود: پویایی محیط‌های دانشگاهی به عنوان یک اجتماع نخبگانی در گرو مشارکت و تأثیرگذاری همه ارکان دانشگاه اعم از دانشجویان، استادان و کارکنان است.

ذوالفقار زاده ادامه داد: اگر بناست آئین نامه‌ای در حوزه فرهنگی مورد بازنگری قرار گیرد و یا رویکردی در سطح دانشگاه ترویج شود، نمی‌توان نسبت به نظرات و دیدگاه‌های مخاطبان آن بی تفاوت بود و باید زمینه بیان این نظرات را در سطوح مختلف دانشگاه فراهم کرد.(جزئیات بیشتر)

علت بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان درمیان مشخص شد

فرماندار درمیان گفت: نشت گاز از تانکر سوخت علت بدحالی تعدادی از دانش‌آموزان در شهرستان درمیان بوده و موردی از مسمومیت مشاهده نشده است‌.

مهدی فرجامی‌فرد اظهار کرد: روز گذشته ۶ دانش آموز دختر در شهرستان درمیان دچار بدحالی شدند.

وی افزود: تانکرهای حامل سوخت که در نزدیکی مدرسه بودند باعث بدحالی برخی دانش‌آموزان شده که پس از بررسی در بیمارستان ساعت ۱۵ همان روز مرخص شدند.(جزئیات بیشتر)

دستگیری افرادی که قصد آتش زدن یک مدرسه‌ را داشتند

 ساعت 22 شب گذشته بود که سرایدار مدرسه ابن‌سینا واقع در خیابان قباد شمالی (تهرانسر) طی یک تماس با مرکز فوریت‌های پلیس (110) اعلام کرد سه نفر قصد آتش زدن مدرسه را دارند.

بلافاصله عوامل اطلاعات کلانتری به محل اعزام می‌شوند و مشاهده می‌کنند سه نفر با ریختن بنزین قصد دارند مدرسه را به آتش بکشند.(جزئیات بیشتر)

ابهام در فرآیند رسیدگی به اعتراض معلمان به رتبه بندی/ ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه رتبه بندی باقی مانده است

روز گذشته بود که برای اولین بار اعلام شد احکام قطعی رتبه بندی برای همه معلمان صادر شده است.

صادق ستاری فرد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حاشیه آئین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی و پژوهشی فرهنگیان با اشاره به اینکه احکام قطعی رتبه بندی همه معلمان صادر شده است گفت: از روزی که معلمان رتبه خود را در سامانه مشاهده کنند ۱۰ روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را ثبت کنند.(جزئیات بیشتر)

رونمایی سامانه جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اعضای هیات علمی

از سامانه رزومه اساتید، مدرسان و محققان «سرآمد» و سامانه یکپارچه وب سایت‌های معاونت‌های درمان و غذا و دارو، دانشکده‌های بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی و پزشکی، بیمارستان‌های فارابی، شریعتی و مرکز قلب و همچنین پژوهشکده قلب و عروق رونمایی شد.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به سیر تحول جهان از عصر غارنشینی تا عصر کشاورزی، صنعتی، اطلاعات و پست مدرن گفت: در جهانی که سرعت تغییرات بسیار است لازم است هوشمندانه تحولات را رصد کنیم و همگام با تغییرات پیش برویم.(جزئیات بیشتر)

زبان‌های سایت رسمی دانشگاه تهران به ۵ زبان افزایش یافت

 آیین رونمایی از زبان‌های عربی، روسی و چینی وب‌سایت رسمی دانشگاه تهران و همچنین نسخه جدید سایت انگلیسی دانشگاه، با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه، دکتر مهدی یزدان‌پناه معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران درباره اهمیت و جایگاه راه‌اندازی و توسعه وب‌سایت‌ها در توسعه کسب‌وکارها در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی، گفت: امروز دیگر طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت به بخشی از زندگی سازمانی همه سازمان‌هایی که می‌خواهند در عرصه بین‌المللی حضور داشته باشند، تبدیل شده است. اصولاً بدون چنین ابزاری هرگز نمی‌توان از رقابت کردن در عرصه بین‌المللی صحبت کرد؛ هر چند که در صورت نداشتن ابزار، در زمینه دارا بودن چشم‌انداز موفق در عرصه ملی و محلی هم جای تردید وجود دارد.(جزئیات بیشتر)

واکنش مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت به اقدام هیأت نظارت بر تشکل‌ها

 مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای خطاب به کوه‌دار، دبیر هیات نظارت بر تشکل‌های این دانشگاه نسبت به لغو برنامه‌های پیشنهادی خود از سوی هیأت نظارت بر تشکل‌ها واکنش نشان داد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر کوه‌دار

دبیر محترم هیأت نظارت بر تشکل‌ها(جزئیات بیشتر)

کلید اولیه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ منتشر شد

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد بودند.

کلید اولیه سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ در این لینک https://result2.sanjesh.org/keys/arshad1402/ در سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.(جزئیات بیشتر)

حذف بعضی معلمان از فرایند رتبه‌بندی/ چه کسانی حذف می‌شوند و سرنوشت شغلی‌شان چه خواهد شد؟

930 هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و احکام قطعی رتبه‌بندی تا به امروز برای همه مشمولان صادر شده است. تعیین رتبه قطعی معلمان و صدور احکام رتبه‌بندی با اعتراضاتی همراه شده است و برخی معلمان از اشکالات سامانه یا ساماندهی اغلب معلمان در رتبه‌های یک تا سه یا عدم تعیین رتبه برای برخی افراد خبر می‌دهند.

به گفته صادق ستاری‌فرد معاون وزارت آموزش و پرورش، معلمانی که از ۱۰۰۰ امتیاز رتبه‌بندی کمتر از ۴۷۰ امتیاز کسب کنند، تنزل رتبه خواهند داشت و در مرحله دوم، اگر امتیازات لازم را کسب نکرده باشند، از مسیر رتبه‌بندی خارج و رسته شغلی آنها تغییر و به نیروی اداری تبدیل خواهند شد. این صراحت قانون رتبه‌بندی است.(جزئیات بیشتر)

لزوم حمایت واحدهای دانشگاهی از برگزاری اردوهای راهیان‌نور

 پنجاه و پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز و دیگر اعضا در سالن جلسات شهدای مدافع حرم واحد اهواز برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از حضور در مشهدالشهدای ایران اسلامی همزمان با روز بزرگداشت شهدا، گفت: خدا را شاکریم که فرصتی برای ما فراهم کرد تا در دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم برای امیدآفرینی نسل جوان، نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشیم.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top